Kristinesargsyan's Blog

November 12, 2009

Our Dreams…William Kamkwamba: How I harnessed the wind (from www.ted.com)

Filed under: Favorites from TED — by kristinesargsyan @ 12:38 pm

http://www.ted.com/talks/william_kamkwamba_how_i_harnessed_the_wind.html

The Armenian Translation of these video transcripts is available below

Շնորհակալ եմ ,  Երկու տարի առաջ ես կանգնած էի TED – ի բեմում, Տանզանյայում՝ Արուշայում: Ես շատ հակիրճ ներկայացրեցի իմ հայտնագործություններից մեկի մասին: Դա մի պարզ մեխանիզմ էր, որ ամբողջությամբ փոխեց իմ կյանքը: 

Դրանից առաջ ես երբեք Մալավիում գտնվող իմ տնից  հեռու չէի գնացել: Երբեք համակարգիչ չէի օգտագործել: Դրանից առաջ երբեք ինտերնետ չէի տեսել: Այդ օրը TED – ի բեմի վրա ես անչափ հուզված էի: Ես հուզմունքից մոռացա անգլերեն բոլոր բառերը: Ես քիչ էր մնում հետ տայի: /Ծիծաղ/ : Ես նախկինում երբեք այդքան ազունգիներով /սպիտակ մարդկանցով/ շրջապատված չէի եղել: /Ծիծաղ/

Մի պատմություն կա , որ երեվի այն ժամանակ չպատմեի: Բայց հիամ ուրիշ է : Ես ինձ լավ եմ զգում: Այսօր մեծ սիրով կպատմեմ ձեզ այդ պատմությունը: Իմ ընտանիքում մենք 7 երեխ էինք: Բոլորը ախչիկներ էին, բացի ինձանից: սա ես իմ իմ հայրիկի հետ երբ ես փոքր երեխա էի:Մինչ? գիտության հրաշքները բացահայտելը ես մի հասարակ  հողագործ էի, աղքատ հողագործների  երկրում: Ինչպես մնացած բոլորը մենք էլ եգիպտացորեն էինք աճեցնում:   

Բայց մի տարի մեր վիճակը իսկապես վատացավ: 2001-ին   մեք իկակա սովի մատնվեցինք : Ընդամենը 5 ամսվա ընթացքում  բոլոր Մալավիացիները մահվան շեմին էին կանգնել: Իմ ընտանիքը օրվա ընթացքում միայն մի անգամ էր ուտում, երեկոյան: Յուրաքանչյուրիս նսիմայի ընդամենը երեք կում էինք անում: Ուտելիքը անցնում էր մեր մանբողջ մարմնով: Մի օր էլ պարզվեց, որ մենք այլեւս  ուտելու ոչինչ չուներնք:

Մալավիում միջնակարգ դպրոց հաճախելու համար դու  պետք է վճարես: Սովի պատճառով  ես ստիպված  դուրս մնացի դպրոցից : Մի օր էլ ես նայեցի հորս, նայեցի այս  չորացած դաշտերին  ու հասկացա, որ սա այն ապագան է, որ ես չեմ կարող ընդունել նման  ապագան

Ես շատ ուրախ էի միջնակարգ դպրոցում սովորելու համար: Այնպես որ որոշեցի ամեն ինչ անել կրթություն ստանալու համար: Ու գնացի գրադարան:Ես գրքեր էի կարդում, գիտության գրքեր, հատկապես  ֆիզիկայի վերաբերյալ: Ես անգլերեն այնքան էլ լավ չէի կարդում: ստիպված օգտագործում էի  սխեմաներ ու նկարներ որպեսզի գուշակեմ բառերը:

Մի գրքից ես հատկապես շատ բան սովորեցի: այն ասում էր, որ հողմաղացը  կարող է  էլեկտրաէներգիա ստեղծել եւ  ջոր մղել գետնի տակից: Ջորը դա նշանակում էր  ոռոգման հնարավորություն, որը սովից փրկվելու լավագույն  տարբերակն էր մեր համար: Ես որոշեցի, որ իմ համար հողմաղաց եմ պատրաստելու:  Բայց ես այն պատրաստելու համար նյութեր չունեի: Ես էլ գնացի աղբանոց, որտեղ  էլ գտա  այն նյութերը , որոնցից  հանրավոր էր  հաղմաղացը սարգել: Շատերը այդ թվում նաեւ իմ մայրը ասացին, որ ես  խելագար եմ:

 Ես տրակտորի դռներ գտա, ամորտիզատոր, տրուբաներ: Օգտագործելով  հեծանիվի կմաղքը եւ հեծանիվի դինամոն /ակումլիատորի սնուցող մաս / ես պատրաստեցի իմ մեքխանիզմը: Այն սկզբում մի լույս էր տալիս  հետո  4 լույս : հետո էլ միացուցիչ պատրաստեցի ու նաեւ անջատիչ,լույսի առաջին վարձավճարի չափը տեսնելուց հետո: Իմ պատրաստած մեկ այլ մեխանիզմը ոռոգման համար ջուր էր մղում:

Իմ տան մոտ մարդկանց հերթեր էին առաջանում/ծիծաղ/ որպեսզի ես լիցքավորեի նրանց հեռախոսները: /ծափահարություններ/:  ես նրանցից պրծում չունեի: /ծիծաղ/: Հետո եկան  լրագրողները, իսկ հետո բլոգերները, որոնցից հետո էլ  ինձ զանգեցին  ԹԵԴ-ից : Նախկնիում ես  երբեք ինքնաթիռ չէի նստել, հյուրանոցում երբեք չէի քնել: Եվ այն օրը Արուսայում  անգլերեն բառերը մտքիցս թռան ու ես միայն կարողացա ասել <<Ես փորձեցի եւ ինձ մոտ ստացվեց>>

Այսպիսով, ես ուղում եմ ասել, բոլորին, բոլորինձ նման աֆրիկացիներին ու ախքատներին, որոնք երազանքներ ունեն, բայց  հույս չունեն դրանք իրականացնելու համար, Աստված պահապան ձեզ: Մի գուցե օրերից մի օր դուք դուք տեսնեք այս տեսնյութը  ինտեռնետում: Ես ձեզ ասում եմ հավատացեք ձեր ուժերին եւ ձեզ: Ինչ էլ պատահի, մի հիասթափվեք: Շնորհակալություն:

 

 

 

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

